Google İşletim Sistemi:Google Chrome OS

Google yeni işletim sistemi Google Chrome OS'u duyurdu. Google arama motoru liderliğinin yanında çeşitli alanlardaki siteleri (Youtube vb.) ile internet dünyasının vazgeçilmezi olmak istiyor.

Bu durum Microsoft'u üzecek gibi. ZatenTechcrunc sitesi "Google Drops A Nuclear Bomb On Microsoft. And It’s Made of Chrome." ile Google microsoft'a nükleer bomba bıraktı ifadesini kullanmış. Yani Microsoft'un işletim sistemi krallığı yani Windows'un krallığı sallanıyor mu? Microsoft Bing arama motorunu duyurduğunda acaba Google'ın arama motoru krallığı bitiyor mu demiştik. Hadi bakalım rakabet iyidir. Kazanan kullanıcılar olur ümid ediyorum.


Google yeni işletim sistemini sitesinden de Introducing Google Chrome duyurdu.


Google Chorome OS özellikleri;

2010 yılında çıkacak.
Öncelikle Netbook türü bilgisayar için tasarlanıyor.
x86-based PC'lerde ve ARM işlemcili bilgisayarlarda kullanılacak.
Virüs tehlikerline karşı güvenlik yapısı değişik bir yapıda olacak.
Google Chorome'nin yakında ekran görüntüleri teknoloji paparazzi sitelerinde çıkmaya başlar.

Hiç yorum yok: